سلامت و بهداشت در کمپینگ (۲)

 

امروز قراره با بخش دوم بحث سلامت و بهداشت در کمپینگ در خدمتتون باشیم.چون موارد این بخش زیاد بود و نمیشد ازشون گذشت تصمیم گرفتیم توی دو قسمت اونارو بررسی کنیم  و اکثر موارد مهم رو بهتون بگیم و کمی راجع بهشون حرف بزنیم. 

  • دما :

یکی از مباحث مهم مربوط به بحث دما و خطرات افزایش یا کاهش شدید آن است.برای جلوگیری از Hypothermia (سرما زدگی ) در شبهای سرد حتما از ملافه مناسب و چند لایه لباس استفاده کنید و به منظور جلوگیری از سرمای بیشتر و خیس شدن حتما از لایه ای مناسب برای زیر چادر اسفاده کنید.برای از جلوگیری از Hyperthermia  (گرما زدگی ) خوردن آب کافی حتی قبل از احساس تشنگی بهترین راه است.استفاده از نوشیدنی ها و مواد قندی به دلیل ایجاد احساس تشنگی سریعتر توصیه نمیشود.همچنین استفاده از لباس های رنگ روشن و سبک و نبودن در معرض نور مستقیم خورشید در زمان های طولانی برای جلوگیری از افزایش دمای مرکزی بدن.

  • محافظت در برابر نور خورشید :

حفاظت پوست از اشعه خورشید درتمام عمر بسیار مهم است.چه در روزهای آفتابی و چه در روزهای ابری.استفاده از کرم های ضد آفتاب بخصوص در ساعات اوج تابش پرتوهای نور خورشید امری حیاتی است.همچنین استفاده از کلاه و عینک هم در مقابل نور خورشید بسیار موثر است.

  • خطرات مربوط به آب :

در اکثر اوقات کمپینگ در کنار آب ها هستند و یا افراد برای تفریح یا شنا به نزدیکی رودخانه و دریاچه ها میروند.حتما پس از شنا در این مکان ها دوش بگیرید و سعی کنید هیچگاه به تنهایی شنا نکنید.

  • آمادگی کامل داشته باشید :

همیشه برای اتفاقات غیر منتظره آماده باشید.قبل از ترک خانه حتما آب و هوا را چک کنید.برای امنیت محل اقامت خود حتما تحقیق کنید. داشتن یک چک لیست برای فراموش نکردن وسایل ضروری خیلی مهم است.

راه های برقراری ارتباط با نزدیکترین اردوگاه اطراف را در مواقع ضروری بررسی کنید.هنگامی که به خانه بازگشتید وجود کنه و زخم و آفتاب سوختگی ها روی پوست خود چک کنید و به درمان آن ها بپردازید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.